Terug
Gepubliceerd op 24/01/2025

Besluit  college van Burgemeester en Schepenen

ma 20/01/2025 - 16:00

Goedkeuren van een tijdelijk verkeersreglement voor bloedinzamelingen op verschillende data in Westrozebeke

Aanwezig: Ludwig Willaert, aangewezen burgemeester-voorzitter
Miet Vandenbulcke, Rik Gevaert, Bonny Vergauwe, Bart Coopman, Marc Van Ysacker, schepenen
Dorine Ligneel, algemeen directeur waarnemend
Verontschuldigd: Tine Dochy, algemeen directeur
Wouter Tyberghien, algemeen directeur waarnemend
Aanleiding en voorgeschiedenis

Naar aanleiding van de bloedinzameling op 5 maart, 11 juni, 27 augustus en 5 november 2025 in De Nestel, Vijfwegenstraat te Westrozebeke dient een tijdelijk verkeersreglement opgesteld.

Bevoegdheid en juridische grond
  • Nieuwe gemeentewet artikel 130bis.
  • Wet betreffende de politie over het wegverkeer gecoördineerd bij het koninklijk besluit van 16 maart 1968, artikel 12 en latere wijzigingen.
  • Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, inzonderheid op titel III en latere wijzigingen.
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
  • Machtiging verleend door de burgemeester.
Verwijzingsdocumenten

Tijdelijk verkeersreglement.

BESLUIT:

Artikel 1:

Het college van burgemeester en schepenen keurt het tijdelijk verkeersreglement voor de organisatie van de bloedinzamelingen, zoals bijgevoegd in bijlage bij dit besluit, goed.


Artikel 2:

Overtreding van dit reglement wordt bestraft met politiestraffen.

 

Artikel 3:

Afschrift van dit besluit wordt gestuurd aan de griffie van de rechtbank van eerste aanleg te Ieper en aan de griffie van de politierechtbank te Ieper.